Kierownica należy do tych części w rowerze, o których po zamontowaniu po prostu zapominam. Dopóki umożliwia przyjecie wygodnej pozycji i kolor jest akceptowalny to zazwyczaj zupełnie nie pamiętam jaki to model, jaką ma szerokość, ile waży itp.
Podobnie było w przypadku kierownicy Answer ProTaper 720 AM, którą otrzymałem do testu. Przykręciłem, jeździłem i zapomniałem… Co oczywiście wcale nie znaczy, że nie mam kilku uwag odnośnie tej rurki. ;)
Już po samej nazwie “ProTaper 720 AM” wiadomo z czym się ma do czynienia – jest to aluminiowa kierownica przeznaczona do All Mountain / Enduro o szerokość 720mm. Pozostałe parametry, które na szczęście nie załapały się na uwzględnienie w nazwie to: wygięcie do tyłu 8°, do góry 4°, wznios 1″, masa 315g. Dostępne są też wersje o wzniosie 1/2″ oraz 2″.
Jak sami widzicie parametry wręcz do bólu klasyczne, żadnego kombinowania, żadnych nietypowych kątów czy super wyśrubowanej wagi. Wszystko po prostu standardowo.
Jeśli chodzi o moje preferencję to wolę kierownice ciut szersze i przede wszystkim bardziej gięte do tyłu. O ile gięcie do tyłu rzędu 10-11° jest dość nietypowym kaprysem o tyle szkoda, że producent nie zdecydował się na długość 740 lub 760mm. W końcu zawsze można bezproblemowo skrócić kierownice, czego zdecydowanie nie można powiedzieć o ewentualnym wydłużeniu.
Po tygodniu przyzwyczaiłem się do ciut węższej kierownicy i po raz kolejny zapomniałem o tym komponencie roweru. Po pół roku jazdy mogę spokojnie napisać, że jest po prostu OK i ma jedną zaletę w stosunku do kierownic z jakimi wcześniej jeździłem. Anoda jest bardzo trwała i nadal jest w idealnym stanie. Nawet pod wszystkimi obejmami hamulców i manetek.
Na koniec wypadałoby napisać jakieś podsumowanie. Napiszę krótko. Jeśli komuś pasują wymiary, kolor, waga i cena kierownicy Answer ProTaper 720 AM to spokojnie można ją kupić, zamontować i jeździć.
Dla tych bardziej przejmujących się masą roweru jest też wersja karbonowa.
Obie wersje można kupić w Velo, które jest oficjalnym dystrybutorem komponentów Answer w Polce.