W ciągu ostatnich dwóch lat lawinowo wzrasta liczba dystrybutorów marek sprzętu rowerowego o którego dostępności w Polsce jeszcze niedawno mogliśmy tylko pomarzyć. Tym razem dzięki firmie Zumbi, która została dystrybutorem francuskiego BOS, możemy dozbroić nasze super wypasione Knolly, Ibisy czy inne Nicoalaie w amortyzację z najwyższej możliwej półki i to na dodatek dostrojonej konkretnie do naszego roweru i stylu jazdy. Szczególnie, że BOS poszerzył na ten sezon ofertę o lżejsze wersje sztućców i powietrzne dampery. Żeby było jeszcze ciekawiej to okazuje się, że prawdziwy high-end wcale nie musi rujnować naszych kieszeni.
Pewnie macie już smaka na francuskie danie? Na razie postaramy się was zadowolić garścią informacji podesłanych do nas przez dystrybutora. Natomiast w ciągu najbliższych miesięcy postaramy się o ostry test francuskiego szpeju na naszych rodzimych szlakach.
„Najnowsza kolekcja prezentuje się następująco:
Widelce enduro:
Deville – 2790 zł
Deville tapered – 2900 zł
Deville TRC – 3010 zł
Deville tapered TRC – 3110 zł
Deville 170 mm tapered – 3140 zł
Deville to lekki a zarazem sztywny widelec, z niezwykle efektowną i przyjemną pracą, zaspokoi najbardziej wymagających riderów enduro. Wymiary goleni wewnętrznych Devilla, posiadające średnice 34 mm przy skoku 160mm, stwarzają razem zestaw, który oferuje znakomitą sztywność w połączeniu z niską masą. Deville posiada, jak każdy inny amortyzator Bos, tłumik hydrauliczny, oparty na otwartym kartrydżu olejowym, w pełni regulowanym. Dzięki temu, można idealnie dostroić widelec do naszych potrzeb i terenu.
Podstawowe parametry Deville
– skok: 160 lub 140 mm w zależności od modelu
– przeznaczenie: enduro, all mountain
– otwarta kąpiel olejowa
– sprężyna powietrzna
– oś 20 mmm z szybkozamykaczem
– mocowanie zacisku hamulca: post mount (tarcza 6”)
– rura sterowa: 1 1/8”
– waga 1990 – 2080 g ( zależności od modelu)
– modele tapered (posiadają zwężaną rurę sterową 1 1/8” – 1.5” )
– opcja z systemem TRC (Twin Curve Rate)
Twin Curve Rate poprawia w znacznym stopniu efektywności pedałowania, co jest szczególnie istotne w amortyzatorach do enduro. Jego budowa oparta jest na dwóch różnych komorach pneumatycznych, dzięki którym eliminuje większość ruchów w górę i w dół podczas pedałowania, bez blokowania widelca. Widelec pozostaje zatem efektywny, działa głównie w początkowej fazie skoku, zapewniając kontrolę, przyczepność i komfort. Geometria roweru pozostaje taka sama, co jest bardzo istotne, aby zachować równowagę w przypadku niespodziewanych, większych nierówności terenu (widelec jest w stanie wykorzystać wtedy więcej skoku). Podczas korzystania z systemu TRC rzeczywista wielkość skoku obniżona zostaje do 110 mm, ale może wzrosnąć do 130 mm podczas najechania na większą nierówność terenu.
Widelce DH:
Idylle – 5300 zł
Parametry:
– hydrauliczny widelec z otwartą kąpielą olejową
– skok : 200mm
– regulacje: tłumienie kompresji i powrotu
– regulator twardości sprężyny w lewej goleni
– odpowietrzenie kartrydża na górnej goleni
– górne golenie : alu 7050 – ø 36mm
– dolne golenie : stop magnezu
– półki : kute alu 6061 oraz obrabiane CNC
– rura sterowa : 1″1/8
– os : ø 20 mm
– mocowanie zacisku hamulca: Postmount IS
– waga : 3260 g
Od zwykłego Idylla odróżnia go osobna regulacja szybkiej i wolnej kompresji z hydraulicznym system antydobiciowym. Mimo tego, że Idylle Rare zawiera więcej oleju i dodatkową regulacje, wagowo jest podobny względem Idylle, dzięki zastosowanemu kompletowi tytanowych śrub.
Waga: 3120 g
Idylle SC – 4420 zł
Idylle SC jest jednopółkową wersją Idylle.
Skok: 180 mm
Waga: 2950 g
Tłumiki powietrzne:
Vip’R – 1800 zł
Technicznie Vip’R jest powietrznym amortyzatorem typu monotube, wykonanym metodą CNC ze stopów aluminium. Wagowo odpowiada standardom w swojej klasie. Umożliwia płynną regulacje kompresji w zakresie normal i hard. Montowany na tulejach.
Vip’R przypomina jakością pracę tłumików z metalową sprężyną. Szczególną uwagę zwrócono na krzywą sztywności, aby anulować złe skutki, zazwyczaj spotykane w tego typu technologii (wstępna czułość i wysokie tarcie). BOS oferuje ustawienie tłumika Vip’R do danego typu zawieszenia oraz stylu jazdy i wagi ridera, przez co nabywca dostaje gotowy do montażu tłumik, idealnie dostrojony do jego potrzeb.
– przeznaczenie: enduro, all mountain
– dostępne długości i waga: Vip’R 190 – waga: 280 g, Vip’R 200 – waga: 285 g, Vip’R 216- waga: 292 g, Vip’R 222 – waga: 299 g
Tłumiki sprężynowe:
Stoy – 2100 zł
– przeznaczenie: DH Race, freeride
– dostępne standardowe długości [mm]: 190/200/216/222/240/267
– budowa: hydrauliczny tłumik typu monotube
– średnica tłoka: 12 mm
– regulacje: osobno szybka i wolna kompresja, tłumienie powrotu
– w zestawie tulejki montażowe
– Waga: od 375 g do 445 g w zależności od długości
Stoy Rare – 2400 zł
Różni się względem zwykłego Stoy’a regulatorem szybkiej i wolnej kompresji i aluminiowym tłokiem o średnicy 12mm, zmniejszającym masę ruchowej części tłumika. Każdy tłumik Stoy Rare, podobnie jak Stoy, jest indywidualnie ustawiany pod system zawieszenia danego modelu ramy. Ponadto Stoy Rare jest wyposażony w hydrauliczny system zapobiegający gwałtownemu dobiciu. Przy zamówieniu, Klient sam ustala w jakim stopniu ma działać ten system (jak bardzo i w jakim momencie ma się utwardzać).
Kolekcja amortyzatorów Bos (modeli 2012) dostępna jest w sklepie internetowym www.4mtbshop.pl a już wkrótce będzie można śledzić aktualności związane z tą marką na stronie www.4mtb.pl Pod koniec tego roku planowane jest otwarcie autoryzowanego serwisu Bos, więcej informacji o serwisie zostanie podanych jesienią.”
Prawda, że oferta BOS przedstawia się niezwykle interesująco? Uważam, że w ciągu najbliższego sezonu lub dwóch może to być całkiem poważna konkurencja dla obecnie panującej na polskim rynku amortyzacji Wielkiej Trójki producentów.
Trackback URL: https://blog.emtb.pl/bos-w-koncu-w-polsce/trackback/