W ofercie GodLikeBike na sezon 2013 pojawiła się ostatnio zupełnie nowa marka kojarzona zapewne głównie z lekkimi rowerami do XC. Jednak niemiecki German A, bo o nim mowa, ma w ofercie także kilka produktów, które mogą przypaść do gustu fanom górskiej włóczęgi. Tym bardziej, że ciekawe produkty można znaleźć zarówno w rozmiarze pod koła 26” jak i 29”.
Firma German A od początku zadziwiała swoimi konstrukcjami stosując z powodzeniem trapezoidalną konstrukcję amortyzatora w ciągle rozwijanym modelu Kilo. Jednak także inne ich produkty nie należą do typowych. Seria Xcite, będąca linią typowych amortyzatorów teleskopowych, jest typowa jedynie na pierwszy rzut oka. Gdy przyjrzymy się im dokładniej zobaczymy nietypowe umieszczenie haków kół, które znajdują się dokładnie w osi goleni, a za uzyskanie odpowiedniego offsetu osi odpowiedzialna jest korona, z której rura sterowa wychodzi pod kątem, a nie pionowo jak w typowych konstrukcjach. Takie rozwiązanie pozwala na znaczną redukcję wagi konstrukcji, a także wg zapewnień producenta wpływa korzystnie na pracę amortyzatora. Trzecia rodzina produktów czyli Flame, to także mało typowe konstrukcję, już choćby z powodu wykonania ich w standardzie up side down, znanym raczej z motocykli niż z rowerów, ale także przez wykorzystanie w nich bardzo rozbudowanego systemu regulacji charakterystyki pracy poprzez trzy komory powietrzne.
Ale przejdźmy do konkretów.
W serii Xcite zainteresować Was mogą modele o skoku 150 mm, choć zapewne niewielu skusi się na super lekkiego Xcite Criterion o wadze około 1450 gram z dolnymi goleniami z włókna węglowego.
Jednak już aluminiowy model Boost z goleniami o średnicy 36 mm i możliwością wyboru sztywnej osi 15 lub 20 mm jest bardzo interesującą propozycją, szczególnie że jego cena lokuje go w środku stawki konkurencji. Jednak w odróżnieniu od konkurencji w tej klasie otrzymujemy amortyzator o bardzo dużej sztywności i wadze jedynie 1550 gram.
Kolejną ciekawą opcją dla miłośników górskich eksploracji jest seria do rowerów z kołami 29” o skoku 120 lub 130 mm, który dla tego typu rowerów jest już dość dużym skokiem.
Skok 120 mm mają amortyzatory wspominanej wcześniej serii Xcite, które nie różnią się znacząco od swych braci dla mniejszych kół.
Bardziej nietypową i ciekawą konstrukcją jest Flame, który oferuje 130 mm skoku w systemie up side down, będąc ciekawą alternatywą dla poszukujących mniej typowych rozwiązań dla swoich rowerów. Dla uzyskania wysokiej sztywności amortyzator ten jest dostępny jedynie ze sztywną osią 20 mm i oczywiście goleniami o średnicy 36 mm.
Dodatkową ciekawostką jest to, że wszystkie amortyzatory firmy German A można personalizować poprzez zamówienie ich w różnych kolorach zarówno anody jak i malowania, co dodatkowo podnosi atrakcyjność tej oferty na rynku przepełnionym białymi produktami konkurencji.
Informacja nadesłana do nas od firmy God Like Bike. My jesteśmy bardzo ciekawi samej pracy amortyzatorów oraz ich trwałości. Jeżeli doniesienia z zachodu się potwierdzą to czeka nas powrót do czasów świetności Włoskich bombowców.